Pazarlama

1. Aşağıdakilerden hangisi pazarlamanın dinamik bir işletme fonksiyonu olmasını sağlar?

a. Üretim koşulları
b. İşgücü koşulları
c. Teknik koşullar
d. Çevre koşulları
e. Mali koşullar

2. Aşağıdakilerden hangisi pazarlamaya ilişkin tanımların ortak yönleri arasında yer almaz?

a. Pazarlama, insan ihtiyaçlarının karşılanmasına yöneliktir.
b. Pazarlama, mamullerle ilgilidir.
c. Pazarlama, malın fiyatlandırılması, tutundurulması ve dağıtımıyla ilgilidir.
d. Pazarlama faaliyetleri sadece üretim işletmelerine özgü bir faaliyettir.
e. Pazarlama, oldukça çok ve çeşitli faaliyetler bütünü veya sistemidir.

3. Aşağıdakilerden hangisi pazarlama araştırmasının kapsamında yer alan konulardan biri değildir?

a. Mal ve hizmetler
b. Pazarlar
c. Satış ve dağıtım
d. Dağıtım ve tüketiciler
e. İşletmenin kaynakları

4. Aşağıdakilerin hangisinde İşletme, hedef pazarın ihtiyaçlarını, isteklerini belirlemek ve rakiplerine göre daha etkin biçimde bu ihtiyaçlarını doyurmak amacını güder?

a. Satış anlayışı
b. Mal yönetim anlayışı
c. Pazarlama anlayışı
d. Pazar araştırma anlayışı
e. Sosyal pazarlama anlayışı

5. 1900’lü yılarda H. Ford’un otomobil satışlarını artırmak için üretimi verimli kılmaya ve seri halinde üretim yaparak maliyetleri düşürmeye çalışması hangi pazarlama anlayışının sonucudur?

a. Ürün anlayışı
b. Üretim anlayışı
c. Satış anlayışı
d. Pazarlama anlayışı
e. Sosyal pazarlama anlayışı

6. Pazarlamanın gelişim aşamalarından pazarlama anlayışı ile satış anlayışı karşılaştırıldığında aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?

a. Satış anlayışında satıcı işletmenin ihtiyaçları, pazarlama anlayışında tüketicinin ihtiyaçları ön plandadır.
b. Satış anlayışında, çalışmaların başlangıç noktası üretim yeri, pazarlama anlayışında tüketicilerdir.
c. Satış anlayışında pazarlama faaliyetlerinin odak noktası üreticiler, pazarlama anlayışında tüketicilerdir.
d. Satış anlayışı, ürünleri paraya çevirme çabasına, pazarlama anlayışı ürünlerle tüketici ihtiyaçlarının karşılanması düşüncesine dayanır.
e. Satış anlayışında koordine edilmiş pazarlama çabaları ile tüketici ihtiyaçlarının karşılanması yoluyla, pazarlama anlayışında ise satış ve diğer tutundurma çabalarına ağırlık verilerek satışların arttırılması yoluyla kâr sağlanır.
7. Aşağıdakilerden hangisi pazarlama sisteminin kolaylaştırıcı fonksiyonlardan biridir?

a. Değişim
b. Pazar bilgisi toplama
c. Depolama
d. Taşıma
e. Fiyatlama

8. Aşağıdakilerden hangisi bir işletmenin pazarlama bilgi sisteminde kullanılan işletme içi/ikinci elden bilgi kaynaklarından biridir?

a. Satış temsilcileri
b. Müşteri görüşmeleri
c. Özel koşullara ilişkin pazarlama istihbaratı
d. Hizmetler
e. Pazar/satış verileri

9. Aşağıdakilerden hangisi bu pazarı bölümlendirmenin yararlarından biri değildir?

a. Pazar bölümünün ihtiyaçlarına uygun ürünler tasarlanmasına olanak vermesi
b. Daha düşük fiyatlarla büyük pazarlar yaratılmasını sağlaması
c. Etkin tutundurma stratejileri geliştirilmesini sağlaması
d. Rekabetten kaçınılmasına
e. Pazar bölümüne uygun pazarlama karması geliştirilmesini sağlaması




10. Aşağıdakilerden hangisi pazarlama yönetimi fonksiyonlarından biri değildir?

a. Satış
b. Fiyatlama
c. Tutundurma
d. Dağıtım
e. Ürün geliştirme

11. Aşağıdakilerden hangisi pazarlamanın dinamik bir işletme fonksiyonu olmasını sağlar?

a. Üretim koşulları
b. İşgücü koşulları
c. Teknik koşullar
d. Çevre koşulları
e. Mali koşullar

12. Aşağıdakilerden hangisi pazarlamaya ilişkin tanımların ortak yönleri arasında yer almaz?

a. Pazarlama, insan ihtiyaçlarının karşılanmasına yöneliktir.
b. Pazarlama, mamullerle ilgilidir.
c. Pazarlama, malın fiyatlandırılması, tutundurulması ve dağıtımıyla ilgilidir.
d. Pazarlama faaliyetleri sadece üretim işletmelerine özgü bir faaliyettir.
e. Pazarlama, oldukça çok ve çeşitli faaliyetler bütünü veya sistemidir.

13. Aşağıdakilerden hangisi pazarlama araştırmasının kapsamında yer alan konulardan biri değildir?

a. Mal ve hizmetler
b. Pazarlar
c. Satış ve dağıtım
d. Dağıtım ve tüketiciler
e. İşletmenin kaynakları

14. Aşağıdakilerin hangisinde İşletme, hedef pazarın ihtiyaçlarını, isteklerini belirlemek ve rakiplerine göre daha etkin biçimde bu ihtiyaçlarını doyurmak amacını güder?

a. Satış anlayışı
b. Mal yönetim anlayışı
c. Pazarlama anlayışı
d. Pazar araştırma anlayışı
e. Sosyal pazarlama anlayışı

15. 1900′lü yılarda H. Ford’un otomobil satışlarını artırmak için üretimi verimli kılmaya ve seri halinde üretim yaparak maliyetleri düşürmeye çalışması hangi pazarlama anlayışının sonucudur?

a. Ürün anlayışı
b. Üretim anlayışı
c. Satış anlayışı
d. Pazarlama anlayışı
e. Sosyal pazarlama anlayışı

16. Pazarlamanın gelişim aşamalarından pazarlama anlayışı ile satış anlayışı karşılaştırıldığında aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?

a. Satış anlayışında satıcı işletmenin ihtiyaçları, pazarlama anlayışında tüketicinin ihtiyaçları ön plandadır.
b. Satış anlayışında, çalışmaların başlangıç noktası üretim yeri, pazarlama anlayışında tüketicilerdir.
c. Satış anlayışında pazarlama faaliyetlerinin odak noktası üreticiler, pazarlama anlayışında tüketicilerdir.
d. Satış anlayışı, ürünleri paraya çevirme çabasına, pazarlama anlayışı ürünlerle tüketici ihtiyaçlarının karşılanması düşüncesine dayanır.
e. Satış anlayışında koordine edilmiş pazarlama çabaları ile tüketici ihtiyaçlarının karşılanması yoluyla, pazarlama anlayışında ise satış ve diğer tutundurma çabalarına ağırlık verilerek satışların arttırılması yoluyla kâr sağlanır.

17. Aşağıdakilerden hangisi pazarlama sisteminin kolaylaştırıcı fonksiyonlardan biridir?

a. Değişim
b. Pazar bilgisi toplama
c. Depolama
d. Taşıma
e. Fiyatlama

18. Aşağıdakilerden hangisi bir işletmenin pazarlama bilgi sisteminde kullanılan işletme içi/ikinci elden bilgi kaynaklarından biridir?

a. Satış temsilcileri
b. Müşteri görüşmeleri
c. Özel koşullara ilişkin pazarlama istihbaratı
d. Hizmetler
e. Pazar/satış verileri

19. Aşağıdakilerden hangisi bu pazarı bölümlendirmenin yararlarından biri değildir?

a. Pazar bölümünün ihtiyaçlarına uygun ürünler tasarlanmasına olanak vermesi
b. Daha düşük fiyatlarla büyük pazarlar yaratılmasını sağlaması
c. Etkin tutundurma stratejileri geliştirilmesini sağlaması
d. Rekabetten kaçınılmasına
e. Pazar bölümüne uygun pazarlama karması geliştirilmesini sağlaması

20. Aşağıdakilerden hangisi pazarlama yönetimi fonksiyonlarından biri değildir?

a. Satış
b. Fiyatlama
c. Tutundurma
d. Dağıtım
21. Aşağıdakilerden hangisi pazarlamanın dinamik bir işletme fonksiyonu olmasını sağlar?

a. Üretim koşulları
b. İşgücü koşulları
c. Teknik koşullar
d. Çevre koşulları
e. Mali koşullar

22. Aşağıdakilerden hangisi pazarlamaya ilişkin tanımların ortak yönleri arasında yer almaz?

a. Pazarlama, insan ihtiyaçlarının karşılanmasına yöneliktir.
b. Pazarlama, mamullerle ilgilidir.
c. Pazarlama, malın fiyatlandırılması, tutundurulması ve dağıtımıyla ilgilidir.
d. Pazarlama faaliyetleri sadece üretim işletmelerine özgü bir faaliyettir.
e. Pazarlama, oldukça çok ve çeşitli faaliyetler bütünü veya sistemidir.

23. Aşağıdakilerden hangisi pazarlama araştırmasının kapsamında yer alan konulardan biri değildir?

a. Mal ve hizmetler
b. Pazarlar
c. Satış ve dağıtım
d. Dağıtım ve tüketiciler
e. İşletmenin kaynakları

24. Aşağıdakilerin hangisinde İşletme, hedef pazarın ihtiyaçlarını, isteklerini belirlemek ve rakiplerine göre daha etkin biçimde bu ihtiyaçlarını doyurmak amacını güder?

a. Satış anlayışı
b. Mal yönetim anlayışı
c. Pazarlama anlayışı
d. Pazar araştırma anlayışı
e. Sosyal pazarlama anlayışı

25. 1900’lü yılarda H. Ford’un otomobil satışlarını artırmak için üretimi verimli kılmaya ve seri halinde üretim yaparak maliyetleri düşürmeye çalışması hangi pazarlama anlayışının sonucudur?

a. Ürün anlayışı
b. Üretim anlayışı
c. Satış anlayışı
d. Pazarlama anlayışı
e. Sosyal pazarlama anlayışı

26. Pazarlamanın gelişim aşamalarından pazarlama anlayışı ile satış anlayışı karşılaştırıldığında aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?

a. Satış anlayışında satıcı işletmenin ihtiyaçları, pazarlama anlayışında tüketicinin ihtiyaçları ön plandadır.
b. Satış anlayışında, çalışmaların başlangıç noktası üretim yeri, pazarlama anlayışında tüketicilerdir.
c. Satış anlayışında pazarlama faaliyetlerinin odak noktası üreticiler, pazarlama anlayışında tüketicilerdir.
d. Satış anlayışı, ürünleri paraya çevirme çabasına, pazarlama anlayışı ürünlerle tüketici ihtiyaçlarının karşılanması düşüncesine dayanır.
e. Satış anlayışında koordine edilmiş pazarlama çabaları ile tüketici ihtiyaçlarının karşılanması yoluyla, pazarlama anlayışında ise satış ve diğer tutundurma çabalarına ağırlık verilerek satışların arttırılması yoluyla kâr sağlanır.

27. Aşağıdakilerden hangisi pazarlama sisteminin kolaylaştırıcı fonksiyonlardan biridir?

a. Değişim
b. Pazar bilgisi toplama
c. Depolama
d. Taşıma
e. Fiyatlama

28. Aşağıdakilerden hangisi bir işletmenin pazarlama bilgi sisteminde kullanılan işletme içi/ikinci elden bilgi kaynaklarından biridir?

a. Satış temsilcileri
b. Müşteri görüşmeleri
c. Özel koşullara ilişkin pazarlama istihbaratı
d. Hizmetler
e. Pazar/satış verileri

29. Aşağıdakilerden hangisi bu pazarı bölümlendirmenin yararlarından biri değildir?

a. Pazar bölümünün ihtiyaçlarına uygun ürünler tasarlanmasına olanak vermesi
b. Daha düşük fiyatlarla büyük pazarlar yaratılmasını sağlaması
c. Etkin tutundurma stratejileri geliştirilmesini sağlaması
d. Rekabetten kaçınılmasına
e. Pazar bölümüne uygun pazarlama karması geliştirilmesini sağlaması

30. Aşağıdakilerden hangisi pazarlama yönetimi fonksiyonlarından biri değildir?

a. Satış
b. Fiyatlama
c. Tutundurma
d. Dağıtım
e. Ürün geliştirme
31)  Bireylere, ailelere, gruplara ve di­ğer kuruluşlara mal ve hizmetlerin sunulması ve değişim yoluyla ihtiyaç ve isteklerinin karşılanması olarak bilinen ekonomik ve sosyal sürece ne ad verilir?

a)    Finansman

b)    Örgütleme

c)    Pazarlama

d)    Koordinasyon

e)    Plânlama



32)  İnsanların bazı doygunluklardan yoksun olduklarını hissetme duru­muna ne ad verilir?

a)    Fayda    

b)    İhtiyaç

c)    İstek      

d)    Eğilim

e)    Arzu



33) Pazarlamada ürünün ihtiyaç du­yulduğu anda satın alınmasının sağlanması ile yaratılan faydaya ne ad verilir?

a)    Şekil faydası

b)    Yer faydası

c)    Zaman faydası

d)    Mülkiyet faydası

e)    Maddî fayda



34) Aşağıdakilerden hangisi pazarla­ma bileşenlerinden biri değildir?

a)    Hedef pazar seçimi

b)    Fiyatlandırma

c)    Ürün plânlama ve geliştirme

d)    Dağıtım kanalları

e)    Satış artırıcı çabalar, tutundurma



35)  İşletmenin temel amaçlarının ve daha sonra da bu amaçları gerçek­leştirecek eylem yollarının belir­lenmesi sürecine ne ad verilir?

a)    Proje plânlaması

b)    Taktik plânlama

c)    Stratejik plânlama

d)    Kısa dönemli plânlama

e)    Uzun dönemli plânlama



36) Aşağıdakilerden hangisi pazarla­ma plânlaması süreci aşamaların­dan biri değildir?

a)    Durum analizi

b)    İşletme ve pazarlama amaçlarının belirlenmesi

c)    Pazarlama karması elemanlarının belirlenmesi

d)    Pazarlama karmasının program­lanması

e)    Uygulama



37) Aşağıdaki stratejilerden hangisi kaliteye dayalı geliştirme çabaları kapsamında yer alır?

a)    Toplam maliyet liderliği stratejisi

b)    Farklılaştırma stratejileri

c)    Odaklanma stratejileri

d)    Maliyetleri düşürme stratejileri

e)    Hedef kitleyi belirleme stratejileri



38) İşletmenin ürettiği mamul ya da hizmetleri satın almaya arzulu tü­ketici grubuna ne ad verilir?

a)    Pazarlama karması

b)    Pazarlama kanalı

c)    Hedef Pazar

d)    Pazar araştırması

e)    Pazar programı



39)  Aşağıdakilerden hangisi pazarla­ma denetiminin amaçlarından biri değildir?

a)    Pazar payını genişletmek

b)    Pazarlama kaynaklarının etkin kullanımını sağlamak

c)    İşletmenin pazarlama amaçlarını gerçekleştirmek

d)    Pazarlama planındaki değişiklik gereksinimini belirlemek

e)    Pazarlama plânları ve stratejileri­nin sonuçlarını ölçmek



40)   Pazarlama problemlerinin teşhisi ve çözümü ile ilgili olarak karar vericiye yardımcı olmak amacıyla verilerin sistematik ve objektif ola­rak toplanması, analiz edilmesi ve yorumlanması faaliyetlerine ne ad verilir?

a)    Pazarlama yönetimi

b)    Pazarlama karması

c)    Pazarlama araştırması

d)    Pazarlama bilgi sistemi

e)    Pazarlama plânlaması



41)   Aşağıdakilerden hangisi bir anket soru türüdür?

a)    Hatırlatma

b)    Açık soru

c)    Cevaplama arzusu yaratma

d)    Hataya engel olma

e)    Cevaplayıcıyı şartlandırmama



42)   Tüketicilerin inanç ve alışkın­larını öğrenmek için, cevabi dan bir konu hakkındaki derecelemesinin istendiği aşıma yöntemi aşağıdakilerden hangisidir?

a)    Ölçekleme yöntemi

b)    Projeksiyon yöntemi

c)    Anket yöntemi

d)    Gözlem yöntemi

e)    Deney yöntemi



43)   Aşağıdakilerden hangisi anki formu hazırlama ilkelerinden değildir?

a)    Açıklık

b)    Hatırlatma

c)    Örnekleme

d)    Cevaplama arzusu yaratma

e)    Cevaplayıcı şartlandırmama



44)   İnsanların kendileri hakkın dil bilgileri dış dünyadan alma yorumlama ve hatırlama süreci aşağıdakilerden hangisidir?

a)    Güdüleme       

b)     Algılama

c)     İnanç   

d)    Tutum

e)    Kişilik

 

45)   Boş zaman, medya, başarı ve  toplum p***ografik  bölümlemenin 1 hangi boyutu içinde yer alır?

a)    İlgi alanları

b)    Demografik özellikler

c)    Düşünceler

d)    Etkinlikler

e)    Yukarıdakilerin tümü



46)   Aşağıdakilerden hangisi satın alma aşamalarında biri değildir?

a)    Hedef pazarı belirleme
b)    Problemin belirlenmesi
c)    Gerekli veri ve bilgilerin edinilmesi
d)    Seçeneklerin değerlendirilmesi
e)    Ürün kararının alınması

47)   Tüketicinin belirli bir ürünü ya da markayı satın almak istediğin­de, sosyal etkileşim içinde bulun­duğu kişilerin tercihlerine göre hareket etmesine ne ad verilir?

a)    Değer açıklayıcı etki
b)    Faydalandırıcı etki
c)    Bilgilendirici etki

d)    Normatif etki



48)   Satın alma merkezi içinde hangi roller vardır?

a)    Başlatıcı  

b)    Etkileyici

c)    Karar verici       

d)    Yönlendirici

e)    Hepsi





49)   İşletmelerin alışılmış tercihlere karşı yeni alternatifleri de dikkate almayı istekli olduğu satmalına türüne ne ad verilir?

a)    Doğrudan yeniden satın alma

b)    Değiştirilmiş tekrar satın alma

c)    İlk defa satın alma

d)    Perakende satın alma

e)    Sistemli satın alma



50)   Aşağıdakilerden hangisi endüst­riyel satın alma sürecini etkileyen faktörlerden biri değildir?

a)    Yönetim düzeyinin sayısı

b)    Katılan bireylerin sayısı

c)    İşletme kültürü

d)    Satın alma merkezi üyeleri arasın­da iletişim düzeyi

e)    Satın alma temsilcilerinin rolü ve önemi



51)   Müşteri konumundaki şirkette farklı ölçütler kullanarak potansi­yel arz edenlerden gelen önerilerin değerlendirildiği satın alma süreci­ne ne ad verilir?

a)    Ürüne ilişkin niteliklerin belirlenme­si

b)    Satın almanın yapılması

c)    Alternatiflerin değerlendirilmesi

d)    Ürün performansının değerlendiril­mesi

e)    Arz edenlerin değerlendirilmesi

 

52)   Potansiyel alıcıların belirlenmesi­nin yanı sıra, ürünün satın alınma nedenlerini ve öteki davranışsal özellikleri inceleyen pazar analizi­ne ne ad verilir?

a)    Tüm pazar analizi

b)    Pazar alanı analizi

c)    Kalitatif pazar analizi

d)    Bölgesel pazar analizi

e)    Pazar bölümleme analizi



53)   Satış kotalarının ulaşılabilir bi­çimde düzenlenmesi ve satış per­formans ölçütlerinin belirlenmesi hangi pazar eylemi amacı içinde yer alır?

    a)     Pazar alanı analizi

    b)     Satış noktası analizi

    c)     Stok denetimleri

   d)  Pazar testleri

     e)     Tüketici panelleri



54)Aşağıdakilerden hangisi pazar potansiyelinin belirlenmesinde kullanılan indekslerden biri değil­dir?

     a)     Kalite indeksi

     b)     Satış faaliyeti indeksi

     c)     Satın ama gücü indeksi

     d)     Fiyat indeksi

     e)     Satış noktası analizleri

55-Fiyatta değişiklik olmadığı takdirde talepte bir farklılığın meydana gelip gelmeyeceğini belirlemeye çalışan talep yaklaşımına ne ad verilir?

      a)     Görüşme tekniği

      b)     Deneysel yaklaşım

      c)     İstatistiksel yaklaşım

      d)     Ekonomik yaklaşım

      e)     Gözlemleme



56-Aşağıdakilerden hangisi marka tercihleri ve fiyat duyarlılığına göre yapılan tüketici sınıflandırılmasın­da yer almaz?

     a)     Kararsızlar

     b)     Sistemi aşanlar

     c)     Ucuzluk arayanlar

     d)     Marka bağımlıları

     e)     Duyarsızlar



57-Bir ya da birkaç kullanım sonu­cunda tümüyle tüketilen ve aynı zamanda somut olan ürünlere ne ad verilir?

    a)     Dayanıklı ürünler

    b)     Hizmetler

    c)     Dayanıksız ürünler

    d)     Somut ürünler

    e)     Maddî ürünler



58- Ürünün hasar görmemesi, bozuImaması, sağlıklı olarak korunması ve tüketiciyle iletişim kurulması aşağıdakilerden hangisiyle gerçekleştirilir?

a) Etiketleme       

b)Ambalajlama
c) Fiyatlama   

d)  Markalama

e) Depolama



59-Düşük nitelikli ve düşük fiyatlı l ürün sunan işletmelerin za­man ürün dizilerine daha yüksek nitelikte ve fiyatta ürün çeşitleri eklenmesine ne ad verilir?

     a)     Ürün dizisi

     b)     Geriye doğru esnetilme

     c)     Yukarı doğru esnetilme

     d)     Ürün geliştirme

  e)     Ürün karması



    60-Bir ürünün pazarda çok iyi tanınır duruma geldiği ve satışların art­mayı sürdürdüğü aşama aşağıda­kilerden hangisidir?

   a)     Gerileme aşaması

   b)     Büyüme aşaması

   c)     Pazara giriş aşaması

   d)     Olgunluk aşamas
 e)     Gelişme aşaması

61. Bir işletme yeni kurulmuş ve insan kaynakları planlamasını ilk defa yapacaksa planlamasının süresinin nasıl olması tercih edilir?

a. Uzun dönemli
b. Orta dönemli
c. Kısa dönemli
d. İnsan kaynakları planlaması yapılamaz
e. Uzun ve orta dönemli

62. Bir işletmede insan kaynakları planlaması kim / kimler tarafından yapılmalıdır?

a. İnsan kaynakları bölümü
b. İnsan kaynakları ve diğer bölüm yönetimleri birlikte
c. Bölüm yöneticilerinin tümü
d. Bilgi sistemleri bölümü
e. Muhasebe ve insan kaynakları bölümü birlikte

63. Bütüncül düzel olarak adlandırılan insan kaynakları planlamasının içeriği aşağıdakilerden hangisidir?

a. İnsan kaynakları planlaması işletmedeki alt düzey çalışanlara yönelik yapılır
b. Üst düzey çalışanlara yönelik yapılır
c. Orta düzey çalışanlara yönelik olarak yapılır
d. İşletmede çalışanların tümüne yönelik yapılır
e. Anahtar pozisyonlara yönelik olarak yapılır

64. Aşağıdakilerden hangisi doğrudan insan kaynakları ihtiyacının belirlenmesine yardımcı bilgilerden değildir?

a. İnsan kaynağı envanteri bilgileri
b. İş analizi bilgileri
c. Personel devir oranı bilgileri
d. Personel devamsızlık oranı bilgileri
e. Dış çevre bilgileri

65. Aşağıdakilerden hangisi belirli bir dönemde işletmeye giren ve işletmeden çıkan personel sayısını ifade eder?

a. İş tanımı
b. Personel devir oranı
c. Devamsızlık oranı
d. İnsan kaynağı envanteri
e. Ortalama personel sayısı

66. Sayısal verileri göz önünde tutarak deneyimlerden gelen bilgileri kullanan insan ihtiyaç tahmin yöntemi aşağıdakilerden hangisidir?

a. Matematiksel yöntem
b. Basit matematiksel yöntem
c. Çoklu regresyon
d. Doğrusal programlama
e. Sezgisel yöntem

67. Herhangi bir plan döneminde işletmenin elinde bulunan personel aşağıdaki kavramlardan hangisine aittir?

a. İş analizi
b. İnsan kaynakları arzı
c. İnsan kaynakları planlaması
d. İnsan kaynakları ihtiyacı
e. İş gerekleri

68. Aşağıdakilerden hangisi yedek insan kaynağı ihtiyacını ifade etmez?

a. Devamsızlık oranı yedek insan kaynağı ihtiyacına eşittir
b. Devir oranı yedek insan kaynağı ihtiyacına eşittir
c. Devir oranı ile gerçek insan kaynağı ihtiyacının çarpımıdır
d. Kişi başına düşen çalışma zamanının devir oranına bölümüdür
e. Devamsızlık oranı ile gerçek insan kaynağı ihtiyacının çarpımıdır
69. Aşağıdakilerden hangisi pazarlamanın dinamik bir işletme fonksiyonu olmasını sağlar?

a. Üretim koşulları
b. İşgücü koşulları
c. Teknik koşullar
d. Çevre koşulları
e. Mali koşullar

70. Aşağıdakilerden hangisi pazarlamaya ilişkin tanımların ortak yönleri arasında yer almaz?

a. Pazarlama, insan ihtiyaçlarının karşılanmasına yöneliktir.
b. Pazarlama, mamullerle ilgilidir.
c. Pazarlama, malın fiyatlandırılması, tutundurulması ve dağıtımıyla ilgilidir.
d. Pazarlama faaliyetleri sadece üretim işletmelerine özgü bir faaliyettir.
e. Pazarlama, oldukça çok ve çeşitli faaliyetler bütünü veya sistemidir.

CEVAP ANAHTARI

1. D
2. D
3. E
4. C
5. B
6. E
7. B
8. E
9. D
10. A
11. D
12. D
13. E
14. C
15. B
16. E
17. B
18. E
19. D
20. A
21.D
22. D
23. E
24. C
25. B
26. E
27. B
28. E.
29. D
30.A
 31.   C   
 32.   B  
 33.   C    
 34.   A    
 35.   C    
 36.   C   
 37.   B   
 38.   C   
 39.   A   
40.   C    
 41.   B    
 42.   A  
 43.   C  
 44.   B    
 45.   A    
 46.   A   
 47.   B    
 48.   E  
 49.   B  
 50.   C  
 51.  C 
 52.   C    
 53.   A    
 54.   D    
 55.   B    
 56.   A   
 57.   C   
 58.   B    
 59.   C  
 60.   D  
61. C
62. B
63. D
64. A
65. B
66. E
67. B 
68. E
69.D

70.D

Yorumlar